Voicetel obniża koszty kampanii telefonicznych i prezentuje raport z badania

Koszt pozyskania „kwalifikowanego leadu”, czyli danych kontaktowych potencjalnego klienta zainteresowanego ofertą zleceniodawcy w automatycznej kampanii telefonicznej przeprowadzonej przez zespół badawczy spółki Voicetel wyniósł 1,96 zł. Dla porównania minuta pracy „żywego” konsultanta to koszt 1-2 zł. Oznacza to, że wykorzystanie Interfejsu Dialogowego Briliance™ może drastycznie obniżyć koszt efektywnych kampanii telefonicznych.

 „Interfejs Dialogowy Briliance™ pozwolił na szybką realizację kampanii – w ciągu 42 minut pozyskanych zostało 69 leadów. Te 42 minuty zawierają już czas oczekiwania na połączenie i ponawianie połączenia. Średni czas trwania rozmowy to 37 sekund. Przy zaangażowaniu większej liczby kanałów kampania mogłaby być wykonana w jeszcze krótszym czasie. Mamy możliwość realizacji kampanii z wykorzystaniem większej liczby kanałów w zależności od potrzeb i zasobów klienta” – powiedział Dawid Wójcicki, Prezes Zarządu Voicetel Communications S.A.

W badaniu bot wykonywał połączenia telefoniczne do wybranych osób, które były pytane o to, czy są zadowolone z obecnej oferty dostępu do Internetu. Jako uzyskanie leadu traktowano rozmowę telefoniczną, podczas której rozmówca wyrażał niezadowolenie z posiadanego pakietu i wyrażał zgodę na przedstawienie oferty w późniejszym terminie.

Czas realizacji kampanii

Kategoria Czas
Łączny czas oczekiwania na połączenie 388,75 min
Łączny czas prowadzenia rozmów 450,62 min
Czas oczekiwania i prowadzenia rozmów (1 kanał) – suma 839,37 min
Czas oczekiwania i prowadzenia rozmów (20 kanałów) – czas realizacji kampanii 41,97 min

 

W celu realizacji kampanii, przygotowano listę 2000 numerów komórkowych, które potencjalnie mogły zostać objęte ankietą telefoniczną. Dzięki usłudze HLR szybko i sprawnie wykluczono nieaktywne numery oraz do jakiej sieci należy dany numer telefonu. Wyodrębniono 1300 potencjalnych odbiorców, których telefony były zarejestrowane w sieci. Do badania wykorzystano 20 kanałów pozwalających na prowadzenia 20 jednoczesnych rozmów, po zakończeniu którejkolwiek rozmowy od razu wykonywał połączenie do kolejnej, aby w puli zawsze było 20 jednoczesnych połączeń. Każdy numer do którego bot nie dodzwonił się za pierwszym razem był wybierany maksymalnie 3 razy.

Koszt uzyskania jednego leadu z wykorzystaniem Interfejsu Dialogowego Briliance™ wyniósł 1,96 zł.

„Badanie udowadnia, że możemy bardzo znacząco obniżyć koszt takiej, efektywnej kampanii telefonicznej. W tym miejscu należy podkreślić, że technologia Brilliance™, dzięki której zrealizowaliśmy badanie dotyczy rozumienia mowy, a nie jej rozpoznawania. Dostępne na rynku rozwiązania opierają się o rozpoznawanie mowy i umożliwiają wybranie jednej z dostępnych w systemie odpowiedzi” – zaznaczył Dawid Wójcicki.

Voicetel to spółka technologiczna działająca na rynku usług wspierających działy call center firm należących do różnych branż. Jej sztandarowe rozwiązanie Interfejs Dialogowy Brilliance™, wykorzystuje system rozpoznawania mowy i autorskie algorytmy pozwalające na analizę wypowiedzi klienta. Dzięki niemu firma z każdej branży może zautomatyzować pracę swojego call center i ograniczyć obciążenie pracą „żywych” konsultantów. System może odebrać każde połączenie bez względu na obciążenie konsultantów i dostosuje treść rozmowy w oparciu o dane nt. klienta.

Zastosowanie interfejsu pozwoli więc na obniżenie kosztów telefonicznej obsługi klienta, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jej całodobowej dostępności. Brilliance™ zastępuje tradycyjne systemy IVR (Interactive Voice Response), umożliwia więc klientom natychmiastowe połączenie (bez potrzeby czekania na zwolnienie się linii) i likwiduje nielubianą potrzebę wyboru tonowego kolejnych opcji z menu głosowego. Jest to zdecydowanie najbardziej zaawansowane takie rozwiązanie na rynku polskim.

Skonsolidowany zysk netto Grupy wyniósł 598 tys. zł w II kwartale i 1,29 mln zł w całej I połowie roku. W tym okresie Spółka opracowała i złożyła wnioski o dofinansowanie prac nad dalszym rozwojem technologii Brilliance™ oraz nad opracowaniem produktu „Dialla Artificial Dialog Suite”, który ma stanowić kompleksowe, ustandaryzowane, modułowe rozwiązanie dostarczane w formule COTS (Commercial off-the-shelf).

Więcej o Voicetel Comunications S.A.

Voicetel Communications to spółka technologiczna działająca na polskim rynku usług wspierających działy call center firm z różnych branż. Specjalizuje się we wdrażaniu technologii głosowych w automatycznej obsłudze klienta. Rozwiązania Spółki mają zastosowanie zarówno w firmach świadczących usługi call center, ale również w przedsiębiorstwach działających w sektorach usług, produkcji oraz handlu, które posiadają własne działy telefonicznej obsługi klienta. Technologie Voicetel Communications: Platforma Interfejsu Dialogowego Esense oraz Interfejs Dialogowy Brilliance™ przyczyniają się do ułatwienia komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, a także pozwalają na zastąpienie rozbudowanych działów, zatrudniających konsultantów telefonicznych – zaawansowanym, w pełni zautomatyzowanym wirtualnym asystentem.

Spółka działa od 2012 r., od maja tego roku jest notowana na NewConnect. Jej obecna kapitalizacja to ponad 75 mln zł. Voicetel Communications jest też właścicielem spółki SpeechGuru, która zajmuje się opracowywaniem algorytmów dialogowych, a także na jej zlecenie realizuje prace nad autorskim klasyfikatorem wypowiedzi użytkowników Brilliance™.