10 października 2018 – W 2019 roku Voicetel Communications planuje przejść na główny parkiet GPW

„Plany dotyczące przeniesienia notowań akcji na rynek główny pozostają w dalszym ciągu aktualne i będziemy się na nich koncentrować w 2019 roku. Z pewnością decyzja dotycząca dual listingu będzie miała istotny wpływ na zintensyfikowanie działań w tym kierunku. Jeżeli chodzi o zagraniczne rynki kapitałowe, to nie ukrywam, że w chwili obecnej przyglądamy się nie tylko Europie Zachodniej, ale także Skandynawii i Azji” – powiedział Wójcicki w rozmowie z ISBnews.
„Chcielibyśmy połączyć działania związane z dual listingiem – z działaniami eksportowymi, a te będą intensywnie realizowane niebawem, od początku 2019 roku. W chwili obecnej prowadzimy obcojęzyczne testy naszych rozwiązań w zastosowaniach dla rynków zagranicznych” – dodał prezes.
Według niego, na razie nie jest planowane pozyskanie ewentualnego finansowania podczas przeniesienia się z NewConnect na rynek główny GPW.
Natomiast będzie to zależało od skali naszego rozwoju do tego czasu oraz postępu prac związanych z rynkami zagranicznymi. Jesteśmy obecnie w procesie pozyskiwania dodatkowego kapitału na potrzeby zwiększenia intensywności prac rozwojowych i wdrożeniowych nad Diallą, naszym docelowym produktem flagowym, opartym na stworzonej przez nas technologii rozumienia intencji – Brilliance. Kwestią, która pozostaje dla nas kluczowa, jest utrzymanie swojej przewagi technologicznej na rynku, którego tempo wzrostu zwiększa się z kwartału na kwartał” – powiedział także.

Prezes uważa, że dodatkowe finansowanie nie pozwoli spółce „przespać” obecnej, wyjątkowo dla Voicetel korzystnej koniunktury na rynku automatyzacji contact center i AI.

„Nie wykluczamy w przyszłości kolejnych emisji, jednakże naszym założeniem jest realizacja projektów, które od dość wczesnej fazy rozwoju są w stanie finansować dalszy ich rozwój” – wskazał Wójcicki.

Po zakończeniu prac nad procesami obsługi m.in. w języku angielskim, niemieckim i francuskim, spółce udało się w kilku przypadkach z sukcesem przejść etapy ofertowania.

„Ustalane są w chwili obecnej dalsze szczegóły techniczne i infrastrukturalne. Ponadto zacieśniamy współpracę z globalnymi agencjami, planującymi dalszą dystrybucję realizowanych wspólnie z nami projektów na rynkach światowych, w tym również u swoich klientów. Jesteśmy w fazie wstępnych rozmów z partnerem z rynku azjatyckiego, planującym wspierać nasze plany rozwojowe w tym obszarze świata” – powiedział prezes.

Wójcicki zwrócił także uwagę, że już od drugiego kwartału istotną dla spółki pozycją stały się przychody z minut, uzyskiwane z realizacji masowych kampanii wychodzących.

„Planujemy sukcesywnie powiększać bazę abonamentową w obszarze custom developmentu, jednakże dostrzegamy, że dynamika przychodów z outboundu staje się wyższa. Przypomnę, że docelowo największym dla spółki źródłem przychodów będą miesięczne abonamenty za korzystanie z inteligentnej asystentki Dialla, uzyskiwane od ogromnej bazy mikro- i małych firm, należących do 18 branż” – podsumował prezes.

W I poł. 2018 roku spółka zanotowała 8,7 mln zysku netto przy obrotach na poziomie 11,89 mln zł.

Czytaj dalej