Przetestuj Brilliance™

Na przełomie lipca i sierpnia 2017 prowadziliśmy testy Automatycznej Asystentki Pasażera (AAP) na lotnisku im. Lecha Wałęsy w Gdańsku.

Tworząc system głosowej obsługi pasażerów opieraliśmy się na naszej technologii Brilliance™, umożliwiającej prowadzenie inteligentnego, spersonalizowanego dialogu głosowego przez telefon pomiędzy człowiekiem a maszyną.

Automatyczna Asystentka Pasażera przez kilkadziesiąt dni bez przerwy poddawana była wielu próbom, których celem było określenie w obiektywny sposób, czy – i w jakim stopniu – robot jest w stanie odciążyć żywych konsultantów obsługujących infolinię lotniskową.

Asystentka przeprowadziła 265 rozmów, odpowiadając na pytania związane z:

  • przylotami i odlotami (ok. 43%),
  • infrastrukturą lotniska (ok. 9%),
  • komunikacją pomiędzy lotniskiem a miastem (ok. 9%),
  • biletami lotniczymi (ok 6%).

Dzwoniący mogli między innymi:

  • zapytać o godziny odlotów i przylotów oraz czas odprawy przed lotem,
  • dowiedzieć się, czy dany samolot już wylądował, czy jest opóźniony, czy na terenie lotniska znajduje się hotel lub parking, oraz jak dojechać na lotnisko z dworca kolejowego,
  • zasięgnąć informacji o numerach do instytucji znajdujących się na lotnisku.

Gdy rozmówca prosił o połączenie z człowiekiem lub formułował zbyt skomplikowane zapytanie, APP przekierowywała rozmowę do konsultanta pracującego na infolinii lotniska.

70% rozmów zakończyło się jednak bez potrzeby łączenia dzwoniącego z konsultantem, co było bardzo dobrym wynikiem.

Rozumienie

Robot pamięta, o czym była mowa przed chwilą i potrafi wnioskować z kontekstu rozmowy.

Nieliniowość dialogu

Maszyna wyposażona w technologię Brilliance™ jest gotowa na różne scenariusze rozmowy – nawet te najbardziej nieprzewidywalne.

Płynność

Dzięki rozumieniu mowy, robot jest w stanie osiągnąć płynność rozmowy bliską ludzkiej.

Niezależność językowa

Bot głosowy z Brilliance™ może komunikować się na poziomie zbliżonym do ludzkiego w dowolnym języku.

Szybkość reakcji

Robot nie potrzebuje czasu na sprawdzenie lub wyszukanie informacji – dzięki swojej mocy obliczeniowej działa natychmiastowo.

Całodobowa dostępność

Asystent Brilliance™ pracuje przez całą dobę – bez żadnych przerw.

Chcesz sprawdzić, jak działa automatyczna asystentka?

Zadzwoń i zapytaj, o której godzinie odlatuje najbliższy samolot do Londynu lub jak można dojechać z lotniska do centrum Gdańska.

58 500 88 61

Rozumienie kontekstu

System Brilliance™ gotowy jest na wszelkie scenariusze i – podobnie jak ludzki konsultant – nie „pogubi się”, jeśli rozmowa nie będzie przebiegać według prostego skryptu pytanie – odpowiedź. Wyobraźmy sobie przykładowy dialog:

Asystentka: Witamy na infolinii portu lotniczego. Jestem Automatyczną Asystentką Pasażera i odpowiadam na pytania dotyczące podróży, przylotów i wylotów oraz infrastruktury lotniska. W czym mogę pomóc?
Pasażerka: O której jest najbliższy lot do Kopenhagi?
Asystentka: Planowana godzina wylotu to 9:50. Czy masz do mnie jeszcze jakieś pytanie?
Pasażerka: Ok, ale ta pora mi nie pasuje… O której jest następny?
Asystentka: Następny lot do Kopenhagi spodziewany jest o 14:30.
Pasażerka: Ten jest idealny! A powiedz, gdzie się zgłosić, żeby zapytać, czy mogę zabrać ze sobą psa?
Asystentka: Informacji na ten temat udziela służba celna pod numerem 58 348 12 78. Czy mogę jeszcze jakoś pomóc?
Pasażerka: Dziękuję za pomoc, do widzenia!
Asystentka: Dziękuję za rozmowę i do usłyszenia!

 

Na powyższym przykładzie widzimy, że:

  • asystentka „rozumie” dzwoniącą osobę – zapytana o następny lot, wie z kontekstu, że pasażerka pyta o podróż do Kopenhagi tego samego dnia i nie wymaga od dzwoniącej ponownego podawania celu podróży oraz daty wylotu,
  • rozmowa przebiega więc na poziomie zbliżonym do dialogu z drugim człowiekiem.
  • przekierowuje pasażerkę w odpowiednie miejsce – w odpowiedzi na pytanie o transport zwierzęcia asystentka podaje numer telefonu służby celnej – podobnie jak konsultant na infolinii lotniska, nie jest ona specjalistką od przewozu zwierząt, nie zabiera więc dzwoniącej osobie czasu.