Voicetel Communications zwiększył zysk o ponad 180% w III kwartale

Skonsolidowany zysk netto Grupy Voicetel Communications w III kwartale tego roku wyniósł 1,268 mln zł i był o 184% lepszy od osiągniętego przed rokiem. Równocześnie skonsolidowane przychody wzrosły o 78% do 1,577 mln zł. Grupa kontynuuje prace rozwojowe nad swoją platformą Briliance™ i prowadzi rozmowy na temat kolejnych wdrożeń.

„Wyniki finansowe to efekt umów związanych z naszymi platformami Briliance™ i Esense™. W październiku pozyskaliśmy kolejnego ważnego klienta, jakim jest Comperia.pl. Prowadzimy kolejne negocjacje, jednak kluczowe jest dla nas dalsze rozwijanie naszej technologii” – powiedział Dawid Wójcicki, Prezes Zarządu Voicetel Communications S.A.

Umowy na świadczenie usługi Briliance™ pozwoliły na wygenerowanie w III kw. przychodów na poziomie 715 tys. zł, natomiast trwająca sprzedaż usługi Esense™ przełożyła się na przychody w wysokości 849 tys. zł.

Voicetel to spółka technologiczna działająca na rynku usług wspierających kontakt z klientami. Jej sztandarowe rozwiązanie Interfejs Dialogowy Brilliance™, wykorzystuje system rozpoznawania mowy i autorskie algorytmy pozwalające na analizę wypowiedzi klienta. Dzięki niemu firma z każdej branży może zautomatyzować pracę swojego call center i ograniczyć obciążenie pracą „żywych” konsultantów. System może odebrać każde połączenie bez względu na obciążenie konsultantów i dostosuje treść rozmowy w oparciu o dane nt. klienta.

Zastosowanie interfejsu pozwoli więc na obniżenie kosztów telefonicznej obsługi klienta, przy jednoczesnym zagwarantowaniu jej całodobowej dostępności. Brilliance™ zastępuje tradycyjne systemy IVR (Interactive Voice Response), umożliwia więc klientom natychmiastowe połączenie (bez potrzeby czekania na zwolnienie się linii) i likwiduje nielubianą potrzebę wyboru tonowego kolejnych opcji z menu głosowego. Jest to zdecydowanie najbardziej zaawansowane takie rozwiązanie na rynku polskim.

Niedawno Voicetel zaprezentował raport z kampanii przeprowadzonej na zamówienie spółki Media System. Koszt pozyskania „kwalifikowanego leadu”, czyli danych kontaktowych potencjalnego klienta zainteresowanego ofertą zleceniodawcy, w automatycznej kampanii telefonicznej przeprowadzonej przez zespół badawczy spółki Voicetel wyniósł zaledwie 1,96 zł, co potwierdza, że spółka może znacząco obniżyć koszty takich działań.

W skład Grupy Voicetel wchodzi jednostka dominująca Voicetel Communications S.A. oraz spółka Speech Guru, która odpowiada za prace rozwojowe.  Od początku roku skonsolidowane przychody Grupy Voicetel wyniosły 3,490 mln zł wobec 1,664 mln zł przed rokiem, a zysk netto wzrósł do 2,563 mln zł wobec 1,169 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku.

 

Więcej o Voicetel Comunications S.A.

Voicetel Communications to spółka technologiczna działająca na polskim rynku usług wspierających działy telefonicznego kontaktu z klientem firm z różnych branż. Specjalizuje się we wdrażaniu technologii głosowych w automatycznej obsłudze klienta. Rozwiązania Spółki mają zastosowanie zarówno w firmach świadczących usługi call center, ale również w przedsiębiorstwach działających w sektorach usług, produkcji oraz handlu, które posiadają własne działy telefonicznej obsługi klienta. Technologie Voicetel Communications: Platforma Interfejsu Dialogowego Esense oraz Interfejs Dialogowy Brilliance™ przyczyniają się do ułatwienia komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, a także pozwalają na zastąpienie rozbudowanych działów, zatrudniających konsultantów telefonicznych – zaawansowanym, w pełni zautomatyzowanym wirtualnym asystentem.

Spółka działa od 2012 r., od maja tego roku jest notowana na New Connect. Voicetel Communications jest też właścicielem spółki Speech Guru, która zajmuje się opracowywaniem algorytmów dialogowych, a także na jej zlecenie realizuje prace nad autorskim klasyfikatorem wypowiedzi użytkowników Brilliance™.