Autopay od Blue Media stawia na technologię Voicetela

 

  • Lider technologii klasy Conversional AI nawiązał współpracę z Autopay, systemem do szybkich i automatycznych płatności online oraz offline
  • Host głosowy Voicetela wyręczy w części zadań call center operatora Autopay, docelowo prowadząc tysiące minut rozmów tygodniowo
  • Obie strony deklarują chęć rozwoju współpracy na kolejne obszary w przypadku pozytywnej weryfikacji możliwości technologii hostów głosowych

 

Blue Media, jeden z liderów technologicznych w obszarze usług płatniczych i finansów Polsce oraz Voicetel, polski twórca rozwiązań klasy Conversational AI łączą siły. To bowiem właśnie host głosowy Voicetela zostanie wdrożony w Autopay, systemie autorstwa Blue Media, służącym do szybkich i automatycznych płatności online oraz offline. Autopay działa m.in. na polskich autostradach, pozwalając na bezstykową, bezgotówkową płatność na bramkach. Z jego rozwiązań korzysta już ponad 300 tys. osób w Polsce. Teraz użytkowników Autopay, na poziomie rejestracji w aplikacji, wesprze inteligentny host głosowy.

 

Nasza technologia już sprawdza się w ubezpieczeniach, bankowości czy pomocy assistance. Teraz zaczynamy współpracę z jedną z najdynamiczniejszych firm technologiczno-finansowych w Polsce. A to oznacza, że nasze hosty, pozwalające na inteligentną, automatyczną obsługę klienta opartą na naturalnym dialogu znacznie odciążą call center naszego partnera. Przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego standardu obsługi klienta i wprowadzeniu efektywności kosztowej w tym procesie – podkreśla Dawid Wójcicki, prezes i twórca Voicetela.

Voicetel to lider w swojej kategorii w Polsce: tylko w maju 2020 r. voiceboty spółki zrealizowały kilkaset tysięcy połączeń, rozmawiając z Polakami przez niemal 200 tys. minut.

Autopay rośnie dynamicznie, z tygodnia na tydzień zdobywając rzesze użytkowników. Na niektórych autostradach już niemal 30 proc. przejazdów realizowanych jest przez automatyczne płatności w naszym systemie. To generuje również większy ruch w kontekście obsługi klientów. A skoro sam system płatności jest automatyczny, to dlaczego nie mielibyśmy automatyzować i usprawniać również kwestii związanych z jego obsługą? Stąd pomysł na zaangażowanie hostów głosowych – zaznacza Miłosz Kurzawski, zarządzający Autopay.

 

Obie strony zaznaczają, że projekt jest obecnie w fazie PoC (proof of concept) jednak wszechstronność i potencjał inteligentnych voicebotów oznacza, że współpraca na linii Blue Media – Voicetel może rozwinąć się o kolejne obszary związane z m.in. automatycznymi płatnościami. Sam rynek Conversational AI, według szacunków Market Research Future, ma przed sobą okres dynamicznego wzrostu. Do 2024 r. ma być on wart niemal 16 mld USD, na stałe zmieniając standard i model biznesowy obsługi klienta także w najbardziej zawiłych przypadkach. Zaś według wyliczeń Gartnera, już w tym roku w rozwiniętych gospodarkach aż 85 proc. interakcji na linii firma-konsument zostanie obsłużonych bez udziału człowieka.

 

 

Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności, stworzony przez Blue Media – spółkę technologiczną, która już od 1999 r. sukcesywnie wdraża kolejne innowacyjne rozwiązania w obszarze usług płatniczych i finansów, z których korzystają miliony Polaków i Europejczyków. System działa na autostradach AmberOne A1 oraz A4 Katowice – Kraków. Rozwiązanie Autopay zostało także wdrożone jako integralna część aplikacji mobilnych dwóch banków: Bank Millennium i EnveloBank (Bank Pocztowy).

 

Voicetel Communications od 2012 r. rozwija technologie umożliwiające całkowitą automatyzację głosowej obsługi klienta w formie nieliniowego, swobodnego dialogu. Zgodnie z założeniem, że to maszyna powinna „uczyć się” człowieka, a nie odwrotnie. Na bazie tej idei powstała autorska technologia Brilliance™. Strategią firmy Voicetel na najbliższe lata jest udostępnienie Vee Host™ – pudełkowego rozwiązania, bazującego na przełomowej technologii automatycznego dialogu głosowego – setkom tysięcy firm w Polsce, a następnie w całej Europie i na świecie.

 

 

Więcej informacji udzielają:

 

XXXXXXXXXXXXXX

 

Karol Jedliński, Hagen Comm

507099453 I karol@hagen.pl